
USILOVNÉ VČIELKY
USILOVNÉ VČIELKY
11.12.2013 16:51VLASTNÉ ZAMERANIE MŠ
Vzhľadom na to, že MŠ je včlenená do pekného prírodného prostredia, naše zameranie smeruje k environmentálnej výchove detí i rodičov a k utváraniu návykov zdravého životného štýlu. Úlohou MŠ je viesť deti k poznaniu podstaty ekologických zákonitostí, k rozvíjaniu estetického cítenia a formovanie citového, humánneho a morálneho vzťahu k ochrane a tvorbe životného prostredia.
Postavenie environmentálnej výchovy:
· Z hľadiska kognitívneho vývinu poskytnúť deťom základné poznatky o živej prírode a okolitom svete, získať primerané poznatky o ochrane prírody, vypestovať u detí základné návyky ekologického konania, spoznávať prírodu a jej význam pre človeka.
· Z hľadiska sociálno-emocionálneho vývinu rozvíjať emocionálny vzťah k prírode, ochrane života, spoznávať krásu prírody, naučiť sa ju vnímať, vyjadriť svoje city vo vzťahu k okoliu, naučiť sa niesť zodpovednosť za svoje konanie.
· Z hľadiska perceptuálno-motorického rozvíjať zmyslové vnímanie, koordináciu zmyslových a pohybových orgánov, rozvíjať motorické zručnosti a sebaobslužné, pracovné návyky potrebné pri ochrane prírody a a životnho prostredia.
S deťmi budeme utvárať pozitívny vzťah k prírode a k životnému prostrediu pri pohybových aktivitách na pobytoch vonku. Deti si osvoja ohľaduplné správanie sa v prírode, v prostredí v ktorom vykonávajú pohybové aktivity. V rámci sezónnych činností sa oboznámia s ich významom pre zdravie a život človeka, pre prírodu a životné prostredie. Prostredníctvom oboznamovania sa so spoločenským a prírodným prostredím sa budeme snažiť utvárať u detí pozitívny vzťah, prebúdzať environmentálne cítenie, utvárať si základy environmentálnej kultúry, budovať si citový vzťah k živej a neživej prírode, pociťovať potrebu starať sa o prírodu a život v nej. Deti budú prostredníctvom jazykovej výchovy môcť vyjadriť svoje poznatky, skúsenosti a aj pocity, dojmy, postoje z vnímania a prežívania prírody a životného prostredia. Pretože máme dobrú spoluprácu so základnou školou, budeme sa aj naďalej venovať rozvíjaniu a obohacovaniu tejto vzájomnej spolupráce a svedomite pripravovať deti na vstup do školy.
—————